teisipäev, 5. september 2017

Bonjour Valenciennes - Zaandam - Amsterdam - Valenciennes

Tere, mina Peedo siinpool! Ma olen saanud palju kriitikat, et paljudel on eesti keel roostes ja et mu blogi võiks olla ka inglise keeles, niiet proovin siis ENGLISH BELOW!
Kuidas teil siis on läinud? Meie elu on suhteliselt pakkide otsas - jõuad lahti pakkida ja siis juba paki asjad jälle kokku. Jõudsime neljapäeval siia Valenciennes linna, mis asub Põhja-Prantsusmaal Belgia piiri lähedal. Pakkisime asjad lahti ja järgmine päev, st reede õhtu hakkasime uuesti pakkima, noh hea küll mina vedelesin voodis ja perenaine ja peremees pakkisid. Enne kaesid korra linna kah üle, tundub kena linna, rohkem põhja moodi, noh inimesed ei naera enam nii palju, tänavad on puhtamad  ja ossi kultuuri on rohkem. Ja peremees kiidab oma dokturantuuri firmat - sõbralikud ja asjalikud.
Laupäeva hommikul ärkasime vara, sest oli vaja minna rongile. Kuhu jälle?! Amsterdami loomulikult. Mäletate Barcelonas perenaine kohtas oma hispaania keele kursusel Hollandi tüüpi? Jah, vot selle sama tüübi pulma ;) Pärast hommikusööki hotellis läksime kolmekesi rongile, jeäi nad võtsid mu kaasa sidusid mu perenaise koti külge, ei mingit kõndimist, lihtsalt ripud ja vaatad. Vahepeal hakkab küll pea ringi käima kui liiga kaua pea alaspidi olla, aga parem ikka kui kõndida.
Kõige pealt siis sõitsime Lille Flandersisse, rahvast oli väga palju - tuli välja, et Lille´is on iga aastane vanakraamiturg vms, see on siin väga populaarne laat, kestab 2 päeva. Meie sinna ei läinud, pärast 45min rongisõitu vahetasime rongijaama, 400m eemal asuv Lille Europe oli see rongijaam, kust läks rong edasi Amsterdam Schipholisse. Rong sõitis napilt 2,5h - kiire ja sujuv sõit. Schipholist rong Zaandami ja voilà easyHotel kohe umbes paarisaja meetri kaugusel. Väga mugav. Ja milline shoppingu tänav ja need rohelised majad, jõeke, sillad, päike, tuulikud... jah Holland on kena vähemalt esmaspilgul! Puhtad tänavad ka. Hotelli check-in oli alates kella 15, me jõudsime pisut hiljem ja meil oli online check-in tehtud, lihtsalt oli vaja end identifiteerida ja võtmed saada, aga tuli välja, et meie tuba ei olnud veel valmis. Aga pakuti kohe võimalust kotid hoiukappidesse panna ja et saame homme hommikusöögi tasuta (muidu ühele 8,95eur) - win win! Meile sobis, olin juba nii elevil ja siis nad panid mu koos kottidega hoiukappi, istusin seal 1,5h, seni kuni perenaine ja peremees ostlesid, tänavaid vaatasid ja sõid. Lõpuks saime ka oma tuppa, see asus 10.korrusel - milline vaade!! Tuule generaatorid, raudteed, vahvad majad ja rohelised laigud. Ja nii kaugele oli näha - noh madal maa ju siiski. Viskasime kõik voodisse ja igaüks nohises oma nutiseadmes miskit vaadates. Siis hakkasid nad end õhtuseks peoks valmis sättima - peremees pani ülikonna selga, perenaine kleidikese, täitsa nunnud olid koos, mina jäin mõnusasse suurde voodisse. Kell 19.15 olid nad juba shopping tänava lõpus, et sealt taksobussile minna (korraldatud pulmavedu).  Pulma ametlikum osa oli just läbi saanud, kui peremees ja perenaine ühinesid pulma seltskonnaga (peremees oli eelmine päev tööl seepärast ka ei saanud varem minna, et kogu pulma näha). Pruut ja peigmees olid nii kenad ja õnnelikud. Peopaik oli ehtne hollandlik - suur vana tuuleveski, 6m veepinnast madalamas kohas, rohelised väljad igal pool koos lammastega, väike talumaja ja väliterass katusega. Pulmas oli avatud baar ja pärast mõningaid klaase oli peremees valmis tantsima, vahva oli! Umbes 1-2 ajal hommikul jõudsid nad koju.
Pühapäeva hommikul oli kella 8.30 ajal äratus, ma olin täitsa puhanud, aga peremees ja perenaine olid kuidagi uniste nägudega. Pakkisid jälle oma asjad ja sidusid minu perenaise koti külge. Läksime sedasi kottidega hommikust sööma, andsime hotellivõtme ära ja umbes 50m kaugusel oli kanali ääres hommikusöögi koht DeliFrance. Täiesti korralik hommikusöök oli. Rongijaam oli seal kõrval, et Amsterdam Centraali sõita. Juba kella 10 ajal olimegi kohal. Kohe rongijaama ees on turisti info, kust otsisime kaarti, aga kaart seal oli tasuline ning leppisime selle kaardiga, mis me hotellist saime. Peremehele meeldivad ju paberil kaardid, perenaine kontrollib oma asukohta tavaliselt nutiseadmest. Amsterdam on linn, mida me kõik soovitame külastada. Lihtsalt ekselge tänavatel nautige sildu, kanaleid, puid, viltuseid maju, ilusat arhitektuuri ja mõnusat atmosfäääri, ainukesed miinused on liigne kanepi lõhn (no teistele ehk meeldib see, meile mitte) ja turistid. Amsterdam on kuulus oma Punaste Laternate tänavate poolest ja loomulikult käisime ka meie sealt läbi. Lisaks käisime kahes muuseumis (prostitutsiooni ja seksi) ka. Pole päris kindel kas nad oma hinda väärt olid, aga harivad siiski. Kunagi peab tulema siia tagasi, sest selle linna avastamiseks võiks olla natuke rohkem aega kui 1päev.  Tagasi Schipholis olime kuskil tund oma rongi väljumist, käisime poes toidukraami rongile varumas ja tualetis ning olime väga üllatunud, et kraanivesi oli joogivesi ning et joogivee kraanid olid tasuta olemas, kahjuks olime me juba oma vee poest ostnud. Järgmine kord targemad.
Rong tagasi liikus aga aegalselt, sest kuskil raudteel jooksis 2 kitse ringi.  Mina pakkusin oma suurt ilusat ümmargust keha perenaisele padjaks, peremees luges enamik ajast. Lille hilinesime umbes 30min, veidi jooksime, et järgmise rongini jõuda. Mina ei jooksnud vaid rappusin perenaise seljakoti küljes nagu karusellil. Valenciennesi jõudsime kella 20.30 ajal, pakkisime asjad lahti, mina kukkusin voodisse ning pärast pesu ühinesid minuga ka perenaine ja peremees.
Esmaspäeva hommik oli sinine, kergelt pilves, vahelduva eduga sadas. Äratus oli perenaisel ja peremehel ka vara, kell 6.50, siis sööma, siis peremees rongile, perenaine tagasi tuppa, viskas voodisse ja mõnules nutiseadme seltsis, sis hakkas asjalikuks ja käis poes, koristas vanni, et õhtul saaks seal mõnuleda. tegi süüa ja kell 18.30 saabus peremees ka tagasi. Sõid kenasti õhtust koos Ringvaatega. See oli palju toredam kui siinne televisioon - mingis imelikus keeles millest ma midagi aru ei saa ja kui ongi ingliskeelne sari, siis sinna on peale loetud hääled niiet enamik näitleja tööst läheb kaotsi. Hiljem jätsid mu üksi voodisse mõnulema ja läksid otsima park Rhonelle - inglise park aastast 1904. Asfalt kattega teed, palju lastemänguväljakuid, vanad suured puud, palju pinke, aga mitte nii mõnus jooksmiseks ega kõndimiseks. Noh ja ega siis tagasi tulles rohkem nagu õhtut järgi polnudki perenaine käis vannis ja oligi aeg magama minna. Sest äratused on ju varajased..
Järgmiste lugudeni!
PS!Pildid on kõige all!

Hello everybody :) This is me - Peedo (The yellow guy with a nice round shape). My Hostess got so many complains that the blog is in Estonian and google translate isn't helping them. So I decided that I will give it a try in English also. You see I care...
So our last blog ended on Friday, when mister T started his PhD. In the morning they ate at the apparthotel and then mister T rushed to the train, Hostess stayed at the hotel and did what she is very good at - cleaned, because for her it isn't home until she has cleaned it herself. Weird I know. I just slept all day long - the bed is so cosy and big. Around 6pm mister T arrived and Hostess had made him a dinner. They ate and then left me in the hotel. When they returned an hour later they told me that they saw the city Valenciennes - nice, more northern like, people don't smile that often. It was quite deserted, but I think after the school starts then it is going to be different. So later that evening they packed their stuff and went to bed. And for some reason pushed me aside.
On Saturday morning we woke up early, had good breakfast and packed last things. My Hostess took me and tied me up to her backbag - FUN! No walking, just hanging there. We went by train to Lille and from Lille to Amsterdam Schiphol. That was really fast, it took us like 2,5h to get to Amsterdam (but from Valencienne to Lille it is like 40-45min). From Schiphol we took the train to Zaandam, because mister T and Hostess had some plans for the evening and our hotel was located there). So we arrived at the hotel around 15.15, we had made the online check-in for easyHotel, but they didn't have a clean room ready for us, so they offered us free luggage hold and free breakfast - can't complain about that. So we went out for an 1,5h, looked around the shops and streets and went to eat. When we arrived back our room was ready. We went up by lift because our room was located on the 10th floor. Cool! Very nice view - houses, train tracks, some green spots and wind turbines (all the trains get their electricity from wind- so cool). And what else is cool there - almost everybody knows English.
In the hotel room we unpacked, rested for awhile and then they got ready for a party. They left me to sleep in the hotel bed. I didn't mind really, it was a good bed. So at 19.15 they got on to the taxibus to the wedding party. Remember almost three years ago in Barcelona my Hostess met a Dutch guy in spanish class - yup he got married!!! Congrats again! The wedding spot was really cool place - very Dutch! in middle of green fields, sheep everywhere, a large old windmill and a farmhouse. Really cool! Dutch guy said it is the lowest point, 6m below the sea level. I guess it is a good place to get married, because from there you can only go higher :) There was open bar, so they had some beers and danced - yes mister T also danced ;) Mister T and Hostess got back around 1-2am.
The next morning they where really sleepy, but I had a really good sleep. We had breakfast at 9am at Zaandam. The morning was a bit cold, but sunny - refreshing air. After food we took the train to Amsterdam Centraal. I was tied up to my Hostesses backpack. We wandered around the streets of Amsterdam - on Sunday morning there are not so many tourist and it's quite clean and quiet. The houses were really wierd - I think they never had seen the level in their lives. But the houses were lovely - I think this is the first city we really liked, usually we don't like citys, but this is something people should see. We went into some museums also like Museum of Prostitution and Sex, not sure if they were worth the money, but still fun - lots of naked pics :) Walked through the Red Light District and there were girls working already on the windows, even saw some men going in. Well it is legal there and as far as they do it safely I don't mind, it is their choice of life.
Around 3pm we left the town, got in Schiphol by train really quickly. Then we had some time, we went to shop, food and water for the train back to Lille. Really cool thing they have is drinking water everywhere in the Schiphol (even the tap water is drinkable water), but we didn't knew that before we wnet to the shop. Our train back to Lille left around 16.35. It was a smooth trip, except there where some deers wandering around the trails so the train had to slow down and we arrived to Lille 30min late, but we had enough time to catch the train to Valenciennes. At 20.25 we were back. Little walk to hotell, unpacking again, showering and bed. It was a fun weekend!
On Monday I slept, mister T and Hostess got up and ate, Hostess returned to bed after but mister T had to go work. Hostess rested and made some food shopping and cooked dinner. Around 18.30 mister T returned and we had dinner together while watching estonian national TV from the internet. The TV here show only stuff in french, no subtitles, speaking in french - not cool at all, you miss most of the actors work. Later they had a warm bath and then it was time to go to bed again. In Nantes it was easier for mister T - it took only 5min by bicycle to go to work, now it is 45min by train, so every day 2h are gone due to the transportation. Only three months then it is going to be normal again.
Oh and yesterday they walked through the city again to go to the parc de la Rhonelle - it is the only real park around here. Maybe tomorrow they will find something forest like...
But okay, I am tired now, I will go back to sleep in my cozy bed. You go do something useful also ;)
valenciennes

Reisul /on a trip

Zaandam

Zaandam shopping street
Vaade Zaandamis/ view from Zaandam

ilusad ja lõbusad / funny and fancy

Pulm / wedding

Mul on nüüd maasikataimed :) I can grow strawberries now  :)