teisipäev, 23. juuni 2015

Bonjour Paris!

Huh kell 5.20 oli äratus 18.juuni hommikul. Kotid pakitud ja viimased hüvastijätud tehtud :) Metrooga Sants estaciosse ja sealt rongiga El Prati lennujaama (pilet 4.40) T2. Sealt edasi pagasi äraandmisse. Sõitsime Transaviaga Pariisi Orly lennujaama. Mina muidugi sõitsin koguaeg jänest. Lend hilines, kohale jõudsime 30min hiljem. Perenaine võttis pagasi vastu ja peremees tegeles informatsiooni kogumisega, kust saab bussile ja millises peatuses maha tulla. Muide Orly lennujaamas, saad sa lennualast välja ja siis pead minema väljumise juures uuesti lennualasse, et saada pagas kätte (niiet hoidke oma pagasi kaardid alles).

Perenaine on tugev!

Peremees ka on tugev, võttis minugi enda kanda :)
 OrlyBus viis meid Porte d´orelansi peatuse lähedale. La Rotonde kohviku ees saime kokku toreda eestlannaga, kes viis meid peremehe peatuspaika. Pariisi äärelinnas Bagneux'is, eramaja teisel korrusel 1 tuba, WC ja vannituba ning pisike kööginurk - tore paik peatusmiseks (va metroo ehitus, mis on kohe akna all :D ). Ja tagahoovis on tumepunased kirsid :) Samal päeval sai end sisse sätitud ja sai ka natuke ringi jalutatud siin äärelinnas. Peremees ja perenaine jalutasid ka EDF Labi juurde, et peremees teaks, kuhu ta esmaspäeval minema peab (30-40min jalutuskäigu kaugusel). Toidupoodi avastasid ka - hinnad on kallid.
Reedel läksime kõik koos Pariisi avastama - esimesena Pariisi katakombidesse (2h järjekorras seismist). Katakombid olid põnevad! Tonnide viisi pealuid ja reieluid!

2h ootamist ja lõvi imetlemist - nagu Anrepi lõvi Kärstnas ;)

mõned pealuud on ära varastatud

believe that each day which breaks is your last

perenaisele ei meeldinud väga seal all...

Pärast mäkki sööma ja siis edasi Eiffeli torni poole. Liikusime jala, sest Pariis ei ole nii suur. Enne käisime läbi ka armee muuseumi aiast ja tausta olevatest hoonetest. Võimalik, et ekslesime veel kuskil enne torni juurde jõudmist. Eiffeli torni juures läksime sinna sappa, kust sai treppidest 2.korrusele (järjekorda paktiliselt ei olnud) ja sealt alt sai ka kohe osta pileti, et lähed 2.korruselt liftiga üles. Vaade oli kena ja rauda on seal palju ja huvitav mehhanism, kuidas liftid töötavad. Muide treppe ei pea kartma, neid pole nii palju kui paistab :) Eiffeli torni ümbrus on räämas, muru pole ühtlane, kaetud rämpsuga, mis oli üllatav, sest ülejäänud linna üllatab oma puhtusega ning igal pool on avalikud WC-d. Samas istuvad inimesed Eiffeli juures murul ja joovad veini(mustad mehed müüvad veini ja sampanjat). Romantilist seal midagi väga palju küll ei olnud meie jaoks. Pärast Eiffelit jalutasime Porte d´Orleansi poole (üle 1h jalutust) sealt võtsime bussi ja jõudsime koju.
Karl-Edgar oli omale teatri teinud siia

kuldne kuppel

see ei töötand :(

Vaadake mind, ma olen nii kõrgel :)

Tank!

Armee muuseumi aias elavad jänkud

Torn!

Raudtorn!

torn endiselt

Eiffeli tipus

Enekas kolmekesi :)
Laupäeval käisime esimese asjana otsimas Opera maja juures asuvat RoissyBusi, millega teisipäeval perenaine saab lennujaama minna. Otsisime pea 30min seal, sest ühtegi silti polnud, kus see on! Siis muidugi avastasime, et oleksime pidanud tulema metrooga, siis oleksime kohe üles leidnud. Aga lõpuks leidsime ja siis oli perenaise süda rahul. Sealt edasi jalutasime Montparnasse mäe otsa, seal on valge kirik - Sacré-Cœuri kirik. Võrratult valgusküllane seest! Sees pilte teha polnud lubatud ja me asutasime seda (paljud siiski tegid pilte ja tegid välguga isegi). Ümberringi oli jälle palju musti mehi müümas suveniire ja vett (vähemalt nad ei karju nii nagu barcelonas karjuvad). Jalutasime edasi Louvre juurde - võrratult suur maja kompleks (sisse jätsime minemata, sest see võtaks terve päeva aega). Istusime veidike ja siis liikusime Notre Dame kiriku poole. Mööda seine jõge, kuni leidsime söögikoha- pardipraad ja salat pardi, singi ja muu paremaga. Vesi on tasuta! Notre-Dame saime sisse tasuta ja kiirelt, sest just oli algamas missa, nägime ka natuke algust sel. Võimas orelimuusika ja võimas interjöör - sünge gooti kirik!
Ooperimaja

Nescafe jagas tasuta külma jooki :)
Montparnasse linnaosa

Vaade linnale

Valge kirik mäeotsas
Jumalaema kirik Pariisis

Üliäge uks :)

Mingi tüüp kiriku taga
Mõned tabalukud sillal

Luxembourgi aeda jalutasime ka - ilus maja ja ilusad lilled ja muru, istekohti igal pool :) sõime ka creppi suhkruga -hea magusamps! (kodupannkooke sööks kindlasti parema meelega).
Sealt jalutasime bussi peatusesse, mis viis meid Porte d´Orleansi ja sealt kodubussile.
huvitav seltskond

Luxembourgi aed
Pühapäeval sõitsime metrooga Arc de Triomphe, käisime ka üleval (alla 26.aastased EU kodanikud saavad tasuta- perenaine pidi maksma kahjuks). Panoraam vaade on sealt hea, näed kogu linna ja kõrgus on selline, et saad veel aru, millised majad on kõrgemad (Eiffelis läheb see juba raskeks). Siis jalutasime jõeääres ja vaatsime sildu. Siis koju, sest peremehel oli vaja hakata ettevalmistama esmaspäeva :)

Triumfikaar

Kaare all

Võidutuli

Esmaspäeval läks peremees tööle, perenaine jäi koju (vaatas oma seriaale jälle ja pakkis). Peremees jõudis õhtu kella 18 ajal. Oli saanud endale maja sissepääsukaardi (tegid tast pilti) ja arvuti ja kabinetti jagab koos ühe väikse tüübiga. Kõik teadsid tema tulekust ja selles osas sujus kõik hästi. Mis hästi ei suju see on keel :) Kahjuks siin maal paljud teaduspaberid prantsuse keeles ja seega jääb peremees natuke materjali puudusesse esialgu (järgmistel päevadel ilmselt saab juhendaja rohkem aidata). Küll ta hakkama saab- tark poiss ja mina, Peedo jään ju talle toeks :)
Perenaine sõidab täna koju, mina jään kodu valvama ja peremees läheb tööle.
Järgmisi seiklusjutte tuleb nüüdsest harvem (kui üldse). Aitäh meile kaasa elamast ja hoidke end!
Peedo ja peremees ja perenaine